Terug

Start van het Blended Learning Programma

November 25, 2022
Nieuws

Campus Nederland gelooft dat ieder kind het recht heeft om zichzelf te kunnen en mogen ontwikkelen tot een gelukkiger, veerkrachtiger en succesvoller persoon. Met het Campus Nederland Blended Learning Programma wordt de unieke blended learning methodiek toegepast die aansluit op de belevingswereld van de leerlingen. Daarnaast stimuleert het hen nieuwe stof te leren vanuit nieuwsgierigheid en intrinsieke motivatie.

Dit schooljaar is het Campus Nederland Blended Learning Programma van start gegaan op acht verschillende basisscholen in omgeving Rotterdam. Gedurende het programma gaan de deelnemende leerlingen aan de slag met de onderdelen Missie Toekomst en Missie Veerkacht. De deelname van deze acht scholen aan het Blended Learning Programma valt onder het Voorloperstraject in het kader van de subsidie ‘School en Omgeving’ van de Gelijke Kansen Alliantie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Missie Toekomst en Missie Veerkracht

Tijdens het onderdeel Missie Toekomst werken leerlingen in kleine groepjes één keer per week samen met hun tutor aan verschillende opdrachten waarbij 21eeuwse vaardigheden aan bod komen. De kinderen worden gedurende de lessen gestimuleerd om op een creatieve manier na te denken over de toekomst. Het onderdeel Missie Veerkracht bestaat uit individuele lessen waarbij kinderen iedere week één op één aandacht krijgen van de tutor. Hierbij wordt aandacht gegeven aan het welbevinden van de kinderen en het ontwikkelen van veerkracht.

De tutoren volgen verschillende trainingen tijdens de opleidingsweek bij Campus Nederland.
Tutor Ylaisha helpt mee tijdens de Herfstcampus.

Tutoren

De Campus Nederland tutoren zijn de aankomende 10 maanden onderdeel van het schoolteam. Voordat zij van start zijn gegaan op hun school zijn de tutoren op pedagogisch gebied opgeleid tijdens de opleidingsweek bij Campus Nederland. Verscheidene partijen hebben gedurende de opleidingsperiode een training gegeven om er voor te zorgen dat de tutoren de kinderen goed kunnen begeleiden tijdens het programma. Na afloop van het Blended Learning Programma blijven de tutoren nog twee maanden werken op de school om de leerkrachten te ondersteunen. Op deze wijze worden zij geïntroduceerd in het onderwijsveld. Wij hopen dat tutoren door deze ervaring zullen kiezen voor het instroomtraject van de PABO. Hiermee willen wij als Campus Nederland bijdragen aan het verminderen van het lerarentekort.

Bekijk hier de video over het Blended Learning Programma om een beter beeld te krijgen van wat het programma inhoudt.

https://www.youtube.com/watch?v=wCsONPqUsbM

April 23, 2024
Artikel

Leerlingen Penta De Oude Maas volgen met enthousiasme naschoolsprogramma

Stichting Campus Nederland organiseert in samenwerking met Penta De Oude Maas uit Spijkenisse een naschools programma. Tijdens het naschoolse programma volgen de leerlingen van deze middelbare school een reeks workshops of clinics. Doordat de leerlingen wekelijks aan de slag gaan met dezelfde vaardigheid, kunnen zij hun talenten ontdekken en ontwikkelen op d

Lees verder
Lees verder
April 18, 2024
Nieuws

Deelnemers Lentecampus010 doen mee aan Minecraft Challenge Rotterdam

Stichting Campus Nederland werkt samen met IT Campus Rotterdam en Deloitte om de Minecraft Challenge Rotterdam te organiseren voor deelnemers van Lentecampus010. Op vijf basisscholen zal tijdens de Lentecampus de Minecraft Challenge Rotterdam worden georganiseerd voor de leerlingen van de bovenbouw.

Lees verder
Lees verder
April 17, 2024
Nieuws

Bedrijfsbezoeken door leerlingen Comenius Lyceum

Gisteren hebben de leerlingen van het Comenius Lyceum Capelle verschillende bedrijven bezocht in het kader van Maatschappelijke Diensttijd (MDT). Deze bedrijfsbezoeken zijn georganiseerd door Stichting Campus Nederland voor het project Expeditie HAVO.

Lees verder
Lees verder