Terug

Medewerkers Deloitte zetten zich in als Mentor tijdens CampusNL College Tour

June 30, 2023
Artikel

Afgelopen week vond de allereerste CampusNL College Tour plaats op het Comenius College in Capelle aan den IJssel, waar iedere dag in het teken stond van één van de 17 Sustainable Development Goals. Drie dagen lang volgden de leerlingen indrukwekkende workshops en woonde zij lezingen bij van inspirerende sprekers, aansluitend op het thema van de dag. Gedurende de CampusNL College Tour werden de leerlingen niet door hun docenten begeleid, maar door mentoren. Dit resulteerde in het vrijspelen van 35 leerkrachten, die hierdoor de ruimte kregen om te werken aan organisatieontwikkeling. Naast onze vaste mentoren waren er maar liefst 29 medewerkers vanuit Deloitte aan het werk als mentor. Vanuit de Deloitte Impact Foundation krijgen alle medewerkers van Deloitte de kans om partnerorganisaties, die maatschappelijke impact maken, te helpen. Lees hieronder meer over de samenwerking met Deloitte en over hoe Omar Hussain en Eline Spaargaren het mentorschap hebben ervaren.

Partnerschap Stichting Campus Nederland en Deloitte Impact Foundation
Al ruim 2,5 jaar twee jaar is de Deloitte Impact Foundation een belangrijke partner van Stichting Campus Nederland. Via het WorldClass Programma – de onderwijspijler van de Deloitte Impact Foundation, gericht op het verbeteren van kansengelijkheid in Nederland – zet de organisatie zich in voor de groei en professionalisering van de CampusNL-programma’s, om zoveel mogelijk kinderen een betere toekomst te bieden. Afgelopen schooljaar hebben al tientallen medewerkers van Deloitte gekozen voor mentorschap tijdens onze verschillende programma’s, die zich richten op talentontwikkeling voor leerlingen uit het basis- en voortgezet onderwijs. Afgelopen week zette een fantastische groep van 29 Deloitte-medewerkers zich in tijdens de allereerste editie van de CampusNL College Tour.

De CampusNL College Tour
Het programma stond in het teken van de SDG’S: Good health and well-being, Peace, justice and strong institutions en Gender equality. De leerlingen volgden workshops, gegeven door diverse (maatschappelijke) organisaties. Door kundigheid, enthousiasme en openheid van de workshop-aanbieders zijn de leerlingen in contact gekomen met belangrijke maatschappelijke thema’s. Daarnaast hebben de leerlingen zich tijdens de lezingen laten inspireren door de levensverhalen van sprekers: Maarten van der Weijden, Joseph Oubelkas, Loiza Lamers en Robbert Rodenburg. Aan de mentoren de taak om de leerlingen te begeleiden tijdens de workshops. Zo gingen zij in gesprek met de leerlingen over de SDG’s, hun ervaringen met- en ideeën over de onderwerpen. Lees hier meer over de inhoud van de 3 dagen en de bijbehorende workshops.

Ervaringen mentoren Deloitte
Voor veel medewerkers van Deloitte, die zich deze week hebben ingezet als mentor, is voor een klas staan een groot contrast met hun dagelijkse werkzaamheden binnen Deloitte. Omar Hussain en Eline Spaargaren deelden hun ervaring met ons over het mentorschap.

Omar Hussain: ‘Als Mentor heb ik op de tweede dag van de College Tour een workshop begeleid waarbij Frank de Bruyn zijn inspirerende levensles met ons deelde, hij wist zowel de pubers als mij volledig mee te nemen in zijn verhaal. Ook ben ik erachter gekomen hoe leuk ik het vind om voor de klas te staan en met jongeren om te gaan, iets waar ik zeker iets mee wil gaan doen in de toekomst!’

Eline Spaargaren : ‘Het is toch altijd weer spannend om terug op een middelbare school te zijn! Met ons educatieprogramma WorldClass van de Deloitte Impact Foundation zijn we dagelijks bezig met mooie projecten voor onder andere middelbare scholieren, des te belangrijker om ook zelf het werkveld te betreden en te zien wat er echt speelt. Op de tweede Campusdag begeleidde ik een workshop waarbij de leerlingen een eigen politieke partij moesten oprichten. Een politieke partij had als standpunt dat inflatie verboden moest worden, nou mijn stem heb je. Op de derde Campusdag kregen veel kinderen voor het eerst te maken met het onderwerp “Gendergelijkheid”, wat ook de nodige vragen opriep. Ik vind het mooi en goed om te zien dat dit soort onderwerpen door de organisatie van de CampusNL College Tour bespreekbaar wordt gemaakt!’

Wij zijn ontzettend dankbaar dat de medewerkers van Deloitte zich keihard hebben ingezet tijdens de CampusNL College Tour. Onze dank gaat dan ook uit naar alle 29 mentoren die deze week hebben bijgedragen aan de impact die is gemaakt op het Comenius College. Voor onze komende programma’s zetten wij graag de kennis en expertise vanuit Deloitte in.

Daarnaast danken wij Johan Stuiver, Arjan Schutgens, Josine van Kesteren, Eline Spaargaren en George Straatman die zich vanuit de Deloitte Impact Foundation inzetten om medewerkers van Deloitte te stimuleren om zich in te zetten als mentor voor onze programma’s.

Zoekt uw organisatie ook naar manieren om maatschappelijk betrokken te zijn? Overweeg dan om een samenwerking aan te gaan met Campus Nederland zodat uw medewerkers impact kunnen maken als mentor tijdens een van onze diverse programma’s. U kunt contact met ons opnemen via info@campusnederland.nl

April 18, 2024
Nieuws

Deelnemers Lentecampus010 doen mee aan Minecraft Challenge Rotterdam

Stichting Campus Nederland werkt samen met IT Campus Rotterdam en Deloitte om de Minecraft Challenge Rotterdam te organiseren voor deelnemers van Lentecampus010. Op vijf basisscholen zal tijdens de Lentecampus de Minecraft Challenge Rotterdam worden georganiseerd voor de leerlingen van de bovenbouw.

Lees verder
Lees verder
April 17, 2024
Nieuws

Bedrijfsbezoeken door leerlingen Comenius Lyceum

Gisteren hebben de leerlingen van het Comenius Lyceum Capelle verschillende bedrijven bezocht in het kader van Maatschappelijke Diensttijd (MDT). Deze bedrijfsbezoeken zijn georganiseerd door Stichting Campus Nederland voor het project Expeditie HAVO.

Lees verder
Lees verder
April 9, 2024
Artikel

Invulling School & Omgeving draagt bij aan visie van De Provenier

De subsidie School & Omgeving biedt scholen de mogelijkheid om tijdens- en na schooltijd extra activiteiten aan te bieden aan hun leerlingen. Stichting Campus Nederland draagt bij aan de invulling van deze subsidie voor de Rotterdamse basisschool De Provenier.

Lees verder
Lees verder