Tijdens het Campus Nederland Blended Learning Programma wordt er gedurende het schooljaar met een kleine groep leerlingen gewerkt aan een gepersonaliseerd leerproject. Er vinden in één schooljaar twee verschillende tranches plaats. De eerste tranche is in februari afgesloten met een eindevent waar alle deelnemers hun uitvinding voor de toekomst mochten presenteren aan klasgenoten, leerkrachten en familieleden. De leerlingen worden tijdens het programma begeleid door een Campus Nederland Tutor.
Wij spraken de deelnemers en de Campus Nederland Tutoren over hoe zij de eerste tranche van het Blended Learning Programma hebben ervaren.
De Bavokring
Ylaisha is tutor op de Bavokring en vertelt het volgende over de lessen die de leerlingen hebben gevolgd tijdens het programma: “Wanneer ik terugkijk op dit jaar, heb ik gemerkt dat de kinderen vaak worstelen met gedachten zoals: 'Ik kan het niet'. Dankzij de les over optimisme zijn we erin geslaagd om deze gedachten om te buigen naar: 'Ik kan het wel'. Door deze lessen over sterke kanten en kwaliteiten hebben de deelnemers ontdekt welke verborgen talenten zij bezitten.”
Daarnaast vertelt Ylaisha ook wat zij hoopt dat de leerlingen meenemen door hun deelname aan het Blended Learning Programma: “Door de lessen wil ik kinderen laten geloven in een betere toekomst. Samenwerken in groepen leert hen dat ze samen meer kunnen bereiken dan alleen. Het bedenken van creatieve oplossingen voor wereldproblemen moedigt hen aan om na te denken over duurzaamheid. Zo help ik hen voor te bereiden op een toekomst waarin ze actief bijdragen aan positieve veranderingen in de wereld.”
OBS Kasteel Spangen
Fleur, tutor van OBS Kasteel Spangen, vertelt het volgende over de ontwikkeling van de leerlingen: “Ik merk dat de deelnemers veel opener zijn geworden in het uitspreken van hun emoties. Daarnaast hebben veel leerlingen zichzelf verrast met hoe creatief ze zijn. Dat was erg mooi om te zien!"
Provenier
Sabine, tutor van de Provenier, deelt een mooi verhaal over de ontwikkeling van één van de deelnemers tijdens het programma: “Een van de leerlingen vond het heel lastig om over zijn gevoelens te praten en deze onder woorden te brengen. Deze leerling is door de lessen over gedrag, gedachten en emoties echt opgebloeid. Hij besefte dat zijn gedrag voortkomt uit zijn eigen gedachten en dat hij zelf de baas kan zijn over die gedachten. Het lukt de leerling nu ook om meer te praten over zijn emoties en hij geeft zelfs aan dat hij het fijn vindt om hierover te praten. De leerling oefent hier nu mee en ik hoop dat dit steeds makkelijker zal worden voor hem.”
Mariaschool
Mearle, tutor op de Mariaschool, deelt haar ervaring over de eerste tranche van het Blended Learning Programma op de Mariaschool: “Ik heb tijdens het programma diepgaande gesprekken kunnen voeren met leerlingen en daardoor heb ik doelen met hen kunnen behalen. Ik hoop dat de kinderen beseffen dat ze een onderdeel zijn van de toekomst die zij zelf kunnen beïnvloeden met hun mooie ideeën!”
Wij hebben ontzettend genoten van de uitvindingen van de leerlingen en kijken uit naar de tweede tranche van het Blended Learning Programma!
Tijdens Zomercampus010 hebben leerlingen van OBS De Tuimelaar uit Hoogvliet een bijzondere bijdrage geleverd aan het afscheid van burgemeester Ahmed Aboutaleb. Zij werkten tijdens een workshop, gegeven door De Havenloods en het Veerhuis, drie dagen lang vol enthousiasme aan artikelen die zijn verschenen in een speciale afscheidskrant.
Lees verderDeelnemers van Zomercampus010 hebben drie dagen lang samen met De Havenloods en het Veerhuis gewerkt aan eigen artikelen over het vertrek van de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb. Deze artikelen worden gepubliceerd in de afscheidskrant voor de burgemeester die wordt gemaakt in samenwerking met De Havenloods, Het Veerhuis en de gemeente Rotterdam.
Lees verderIn de eerste week van de zomervakantie organiseerde Stichting Campus Nederland Zomercampus010 in samenwerking met vijf Rotterdamse basisscholen. Tijdens Zomercampus010 hebben deelnemers verschillende workshops en clinics gevolgd op het gebied van sport, cultuur en natuur- en milieueducatie.
Lees verderBen je als schoolleider of bestuurder op zoek naar een effectief en waardevol programma voor je leerlingen? Lees hier meer of neem via onderstaande button contact met ons op voor meer informatie!
Neem contact op!