Terug

Deelnemers Blended Learning Programma pitchen toekomst uitvinding

March 14, 2024
Artikel

Tijdens het Campus Nederland Blended Learning Programma wordt er gedurende het schooljaar met een kleine groep leerlingen gewerkt aan een gepersonaliseerd leerproject. Er vinden in één schooljaar twee verschillende tranches plaats. De eerste tranche is in februari afgesloten met een eindevent waar alle deelnemers hun uitvinding voor de toekomst mochten presenteren aan klasgenoten, leerkrachten en familieleden. De leerlingen worden tijdens het programma begeleid door een Campus Nederland Tutor.

Wij spraken de deelnemers en de Campus Nederland Tutoren over hoe zij de eerste tranche van het Blended Learning Programma hebben ervaren. 

De Bavokring
Ylaisha is tutor op de Bavokring en vertelt het volgende over de lessen die de leerlingen hebben gevolgd tijdens het programma: “Wanneer ik terugkijk op dit jaar, heb ik gemerkt dat de kinderen vaak worstelen met gedachten zoals: 'Ik kan het niet'. Dankzij de les over optimisme zijn we erin geslaagd om deze gedachten om te buigen naar: 'Ik kan het wel'. Door deze lessen over sterke kanten en kwaliteiten hebben de deelnemers ontdekt welke verborgen talenten zij bezitten.”

Daarnaast vertelt Ylaisha ook wat zij hoopt dat de leerlingen meenemen door hun deelname aan het Blended Learning Programma: “Door de lessen wil ik kinderen laten geloven in een betere toekomst. Samenwerken in groepen leert hen dat ze samen meer kunnen bereiken dan alleen. Het bedenken van creatieve oplossingen voor wereldproblemen moedigt hen aan om na te denken over duurzaamheid. Zo help ik hen voor te bereiden op een toekomst waarin ze actief bijdragen aan positieve veranderingen in de wereld.”


OBS Kasteel Spangen

Fleur, tutor van OBS Kasteel Spangen, vertelt het volgende over de ontwikkeling van de leerlingen: “Ik merk dat de deelnemers veel opener zijn geworden in het uitspreken van hun emoties. Daarnaast hebben veel leerlingen zichzelf verrast met hoe creatief ze zijn. Dat was erg mooi om te zien!"


Provenier

Sabine, tutor van de Provenier, deelt een mooi verhaal over de ontwikkeling van één van de deelnemers tijdens het programma: “Een van de leerlingen vond het heel lastig om over zijn gevoelens te praten en deze onder woorden te brengen. Deze leerling is door de lessen over gedrag, gedachten en emoties echt opgebloeid. Hij besefte dat zijn gedrag voortkomt uit zijn eigen gedachten en dat hij zelf de baas kan zijn over die gedachten. Het lukt de leerling nu ook om meer te praten over zijn emoties en hij geeft zelfs aan dat hij het fijn vindt om hierover te praten. De leerling oefent hier nu mee en ik hoop dat dit steeds makkelijker zal worden voor hem.”


Mariaschool
Mearle, tutor op de Mariaschool, deelt haar ervaring over de eerste tranche van het Blended Learning Programma op de Mariaschool: “Ik heb tijdens het programma diepgaande gesprekken kunnen voeren met leerlingen en daardoor heb ik doelen met hen kunnen behalen. Ik hoop dat de kinderen beseffen dat ze een onderdeel zijn van de toekomst die zij zelf kunnen beïnvloeden met hun mooie ideeën!”

Wij hebben ontzettend genoten van de uitvindingen van de leerlingen en kijken uit naar de tweede tranche van het Blended Learning Programma!

April 18, 2024
Nieuws

Deelnemers Lentecampus010 doen mee aan Minecraft Challenge Rotterdam

Stichting Campus Nederland werkt samen met IT Campus Rotterdam en Deloitte om de Minecraft Challenge Rotterdam te organiseren voor deelnemers van Lentecampus010. Op vijf basisscholen zal tijdens de Lentecampus de Minecraft Challenge Rotterdam worden georganiseerd voor de leerlingen van de bovenbouw.

Lees verder
Lees verder
April 17, 2024
Nieuws

Bedrijfsbezoeken door leerlingen Comenius Lyceum

Gisteren hebben de leerlingen van het Comenius Lyceum Capelle verschillende bedrijven bezocht in het kader van Maatschappelijke Diensttijd (MDT). Deze bedrijfsbezoeken zijn georganiseerd door Stichting Campus Nederland voor het project Expeditie HAVO.

Lees verder
Lees verder
April 9, 2024
Artikel

Invulling School & Omgeving draagt bij aan visie van De Provenier

De subsidie School & Omgeving biedt scholen de mogelijkheid om tijdens- en na schooltijd extra activiteiten aan te bieden aan hun leerlingen. Stichting Campus Nederland draagt bij aan de invulling van deze subsidie voor de Rotterdamse basisschool De Provenier.

Lees verder
Lees verder